lørdag 6. november 2010

Tenk og få en stjerne i hodet.

Vi lå på rygg i mørket og tittet opp på stjernene.
Det var kaldt. Hvit pust.
Jeg merket du så på meg, lette etter øynene mine i alt det svarte.
Jeg vet ikke om du fant dem.

Jeg ble venn med himmelen den natten, jeg ga stjernene navn og drømmer. Du lå tett ved siden av og hørte at jeg fablet.

-tenk å få en stjerne i hode.

Når vi drømmer finne historiene i hodene våre en vei opp dit, også tar de seg inn i alle solene og det er derfor de lyser. Og det er derfor noen dør, noen blir fylt med mareritt..

Neste gang jeg drar på eventyr så skal jeg finne en stjerne og prate med den. Jeg skal gi den de fineste drømmene, også skal jeg fortelle den alt. også skal den fortelle meg hvor jeg skal reise. Også skal jeg gjør akkurat som den sier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar