søndag 18. oktober 2009

Etter sukseen med og skrive om fylla i Nordnorge og skildringen av min gode veninne Tone, har jeg funnet ut at det tydligvis er dette som trigger lesegleden og nyskjerrigheten til dere trofaste følgere. Fyll, Fantri og og en liten smule utdriting av mine nærmest.. gud dere er enkle mennesker..

Så, for og prøve og vri så mye saft ut av denne sukseen som mulig, så skal jeg skrive enda et blogginlegg i samme sjanger, men, om jeg må få si det selv er dette et blogginlegg av den litt mer pikante sorten.

Det var vinter og lørdagskvelden nærmet seg med stormskritt. Hele dagen hadde jeg hvert på jobb og tjent mitt samfunn på best mulig måte. Det var en stressende dag på jobben, men jeg holdt koken oppe da jeg hadde mye og glede meg til resten av kvelden:} Vi hadde planlagt og dra ut hele uka, så når vorspillet endelig begynte var alle i veldig godt humør, det så ut til og bli en fantastisk helaften!

En aldri så liten Digresjon: som jeg sa, så er denne historien av det litt mer pikante slaget, og den er fulstendig sann. Ikke at det er så himla fantastisk, at den er sann altså, eller, det var en ganske så fantastisk kveld, men nok om det. Poenget med denne digresjonen (som ble alt annet enn "aldri så liten") Var og si at: Barn, i kveld skal jeg fortelle en sann historie om sex. og i og med at det er mine nærmeste jeg skriver om, velger jeg og bruke oppfunede navn.

Så! det var meg, Helga, Brutus og Leidulf.. (Når jeg først skal finne opp navn så..) Vi starten kvelden med et vors hos Helga, drakk, hørte musikk, pratet og leste i Helga sinn "orgasme guiden" bok. Som dere hører(Les: dere hører vel egentlig ikke, da jeg ikke har kommet så langt i min bloggekariere at jeg har begynt med videoblogg), en helt normal kveld for en gjeng ungdommer i sinn beste alder.

Vi kom oss nå ut etterhvert, og dro til det ene stedet vi viste om med gratis ingang, billig øl og helt okey musikk, Møllers. Her ble det Øl, øl og mere øl, jeg ble introdusert til en kompis av Brutus og ja, forsvant med han store dele av kvelden. det var når det nærmet seg stengetid, at jeg møtte en gammel bekjent med navn..jah.. la oss kalle han kollfinn (heh). Kollfinn hadde gått på drama med en veninne den gang vi var unge, dumme, edru og bekjymringsfrie. Han viste seg og ha blitt en realtivt akseptabel type, og intrykket steg betraktelig da klokka begynte og nærme seg nattbusstid (noe vi ikke fant fristene eller tiltalende på noen mulig måte) og kollfinn dro en selbåt ut av jakkeermet. Jeg regner med at dere forstår at dette ikke var bokstavelig talt? ikke det? la meg forklare litt nermere:
Vi stod utenfor, jeg godt omslynget Brutus sinn kompis og mitt ferske bekjentskap... Reidar (sorry, jeg var tum for morsomme navn) Helga og Brutus i ca samme positur. Måtte kvelden virkelig ta slutt nå? det regnet, det blåste og håpet om nach ble svakere og svakere, snart var det fulstendig borte. Men ut av all elendigheten steg Kollfinn frem med svaret: "NEI! KVELDEN SKAL IKKE TA SLUTT, VI SKAL DRA TIL MIN FETTERS SEILBÅT, OG DET SKAL FLYTE AV KVINNER, MELK OG HONNING" (jeg valgte en litt sånn "prinsen av egypt" feeling på skildringer:}tenkt deg det gjerne med litt sånn svulstig, på-nær-gråten, masse strykere og trommer musikk! litt for heftig?) uansett, vi svarte lykkelig ja til tilbudet og dro avgårde! på veien dit skjedde det ikke noe serlig mer oppsiktsvekkende annet enn at vi kjøpte kebab som smakte jul.

vel fremme på seilbåten, som het Vivind (Jeg vet du tenker det, men NEI, det er ikke min fortjeneste, det navnet er det eneste i historien som er fakta!" her ble vi sittende og kose oss med rødvin og "klemFM". (Nå sitter du vel og tenker, hvor lenge skal man vente og hvor langt skal man lese før hun kommer til poenget i historien? hun sa det skulel bli sex, hvorfor skal jeg lese en hel jævla bibel før jeg kommer dit?? og når du tenker dette så er svaret at det er mitt varemerket og skrive langt og usammenhengende, og det ville ikke ta så lang tid hvis du ikke avbrøt meg med disse tankereferatene dine!)

Min gode venn, ventetiden er over! for etterhvert som kvelden begynte og nærme seg mørk morning frosvant Helga og Brutus og tok enerett på det ene behagelig sovestedet i seilbåten. dette var forpiggen. og det tok ikke lang tid før båten båten begynte og riste og støte mot kaia i bestemte rytmer! fulle og gode som vi i publikummet var gjorde vi ikke anent enn og småflire, og reidar valgte og ta seg et stjålne smugtitt gjennom sprekken i døra, som for the record sto og slarma med harde støt rett over hodet mitt. hele kvelden traff klimaks når Kollfinn brøle ut, med sjærnde stemme: "Hvis dere to får barn, så ska det barnet hete Vivind!..." liten tenkepause.. "Eller Nils! for det heter fettern min" vi knakk sammen, vi hadde nettopp hvert vitne til at vinnermatrealet av gullkornprisen 2009 ble laget. dagen etter voknet jeg på en minimal sofa, som jeg hadde delt med Reidar, uten følelse i den ene siden. Jeg hadde til gjengeld farlig mye følelse i hode, etter og ha hatt akten til de to elskovsduene i rommet ved siden av slått inn i hodet halve natta.

Liten tillegsdigresjon: Jeg ser nå i ettertid at det ble veldig mye alt annet enn sex i dette bloginnlegget. Men jeg syns fortsatt at denne kvelden på alle mulig måter stiller seg som god nok til og bli blogget om. Det var tross alt det mest geniale nache jeg har hvert på. og ikke furt. du er bare sur fordi jeg avslørte hvor mye du tenker på sex;)

2 kommentarer:

  1. Margarita, Margarita, Margarita førr en hyggelig liten blogg du har hær. Du må ha masse historia å førtell. Æ likte godt historia om Tone, den fikk mæ te å innse kor klisjé vi nordlendinga e nån ganga.
    Om ikke anna så ikke slutt å skriv, æ ska skjekk innom en gang i blandt førr oppdateringe.
    Tora

    SvarSlett
  2. hehe, ja dere er en underlig rase;)
    men så korslig at du likte det jeg skriver da:}
    bare og følge med, selv om jeg ikke oppdaterer så ofte, ekke så mange som leser denne bloggen tror jeg:P
    <3

    SvarSlett